Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
1.Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci.
2.Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach.
3.Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
Kierunki planowanych działań
1. Promowanie czytelnictwa
• Kontynuowanie projektu „ Cała Polska czyta dzieciom”.
• Wzbogacanie kącików czytelniczych.
• Zapraszanie rodziców i dziadków do czytania w przedszkolu
2. Kształtowanie postaw, wychowanie do wartości.
• Wyrabianie szacunku do dorosłych i rówieśników
- zabawy integracyjne
- spotkania integracyjne z rodzicami
- organizowanie uroczystości dla najbliższych
• Kształtowanie uczuć życzliwości , przyjaźni i tolerancji
• Kształtowanie nawyków dotyczących zdrowego stylu życia
3. Wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa
• Czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci, w budynku i poza nim, przestrzeganie przepisów BHP i p. pożarowych.
• Realizacja projektu edukacyjnego „Dziecko w sieci” promującego bezpieczeństwo w sieci
4. Indywidualizacja działań edukacyjnych i wychowawczych
• Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
- Założenie kart obserwacji dzieci 3-4 letnich.
- Diagnoza dojrzałości szkolnej.
• Wdrażanie wniosków poprzez modyfikowanie indywidualnych i grupowych planów pracy z dzieckiem.
5. Promowanie wiedzy prozdrowotnej i proekologicznej.
• Realizacja ogólnopolskiego programu zdrowotnego „Dzieciństwo bez próchnicy”
• „Zdrowe żywienie”- kształtowania postaw prozdrowotnych u dzieci.
• Promowanie spacerów i wycieczek w połączeniu z formami ruchu na świeżym powietrzu.
• Udział w różnorodnych akcjach związanych z ochroną środowiska- Dzień Ziemi, sprzątanie świata.
6. Doskonalenie systemu współpracy z rodzicami i środowiskiem
• Informowanie rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach wychowawczo – dydaktycznych
i pozyskiwanie informacji zwrotnych .
• Ujednolicanie systemu wychowania w domu i w przedszkolu.
• Prezentowanie na grupowych tablicach ogłoszeń ważnych informacji i komunikatów.
• Angażowanie rodziców w życie przedszkola: organizowanie wycieczek, imprez dla dzieci, przygotowywanie uroczystości.